Directorul de marketing al Kiian Digital, Roland Biemans, ocupă această poziție de la începutul lui 2014, însă experienţa sa în domeniul inkjet numără 18 ani. Înainte de a ajunge la Kiian, el mai fost Marketing Communications Manager al Hollanders Printing Systems, în perioada 2007-2014. În aceeaşi perioadă, Biemans a fost numit Ambasadorul EcoPrint şi a fost unul dintre iniţiatorii Digital Textiles Print Competence Centre. Totodată, timp de un an (2013–2014), Roland Biemans a deservit Asociaţia Europeană a Producătorilor Specializaţi în Imprimare (European Specialist Printing Manufacturers’ Association – ESMA), în calitate de membru al comisiei de conducere.
Ocupaţi de câteva luni poziţia din interiorul Kiian Digitals. Cum ați descrie industria imprimării textilelor din această poziție?
Un amănunt interesant este faptul că furnizorii regionali au devenit mai puternici. A avut loc o creștere semnificativă a zonei de producţie, mai ales în zona de vest; mişcarea se datorează creşterii rapide a segmentului de imprimare digitală a textilelor, și aici mă refer la textilele din zona retail, care se imprimă cu puţin înainte de a fi livrate la punctul de vânzare. Până acum, companiile comandau cantităţi mari de marfă şi aprovizionau producţia din stocuri, pentru perioade mari de timp. Ceea ce vedem acum este o producţie digitală afiliată local, care aduce alt tip de beneficii: nu există incertitudini cu privire la termenele de livrare, materiale sau calitatea imprimării. Procesul se transformă într-unul de print la comandă, iar costurile aferente transportului şi depozitării se reduc considerabil. De asemenea, imprimarea digitală oferă o gamă mai variată de modele. De exemplu, materialele și dimensiunile diferite şi plaja largă de prețuri fac din steaguri cele mai cumpărate articole.
Pentru evenimente naţionale majore, precum Campionatul Mondial de fotbal din Brazilia, vânzările cresc exponenţial până la finalul acestora. Vânzările pentru anumite tipuri de steaguri, aferente ţărilor care înaintau în competiţie, creşteau odată cu evoluţia echipei, prin urmare, timpul de producție era critic. În aceste cazuri, doar imprimantele digitale sunt capabile să răspundă prompt.
Credeţi că acest trend se va extinde şi la nivelul altor pieţe?
Sigur că da. Din momentul în care furnizorii de print digital observă că abordarea funcționează pentru o anumită piaţă, vor încerca să o extindă și la nivelul altor pieţe similare. De exemplu, gândiţi-vă la avantajele pe care le aduc în industria articolelor de îmbrăcăminte: termene de livrare, calitate şi depozitare sunt similare industriei steagurilor. Aceşti factori pot ajuta la compensarea diferenţelor de cost dintre producătorii locali şi cei străini. Cantităţile şi cerinţele legate de dimensiune pot fi ajustate cu promptitudine, atât pentru furnizorii de materiale, cât şi pentru cei care se ocupă de livrarea comenzilor. Volumul de stocuri nevândute va fi astfel redus drastic, ceea ce le va permite retailerilor să eludeze reducerile mari sau stocurile restante de produse.
Tehnologiile de imprimare digitală a textilelor sunt pregătite pentru acest schimb?
Tehnologia a dat naştere acestui trend şi tot ea îl perpetuează. Mai este în continuare loc de îmbunătăţiri aduse asupra tehnologiei, dar acum totul se rezumă mai degrabă la scalarea ei decât la aşteptarea unor noi progrese tehnologice.
Există acum capete de imprimare potrivite pentru toate tipurile de producţie, iar tehnologia avansează până la cerneluri pe bază de solvent sau UV. Toate acestea sunt motivele pentru care producţia va continua să crească.
Cum au afectat aceste trenduri compania Kiian Digital?
Da, am observat creşteri globale de 20-25%, cu creşteri de 30-40% pentru anumite sectoare. Acestea se reflectă atât la nivelul aplicaţiilor tradiționale, cât şi al noilor pieţe.
Noi continuăm să dezvoltăm relaţii cu furnizorii de print. Din moment ce noi dezvoltăm cernelurile pentru anumite capete de imprimare, este normal ca noile companii care folosesc aceste capete să discute cu noi despre cerneluri. Asta înseamnă şi că nu aşteptăm ca imprimante noi să apară pe piaţă pentru a dezvolta cernelurile necesare tehnologiei pe care ele încorporează.
Creşterea se datorează şi cernelurilor noastre pe bază de apă, care sunt foarte bune pentru cumpărătorii de materiale textile. Cernelurile noastre sunt conforme cu toate standardele de protec-ție a mediului, precum OEKO-TEX®, CTW sau normele europene EN71. Brandurile şi furnizorii majori de print pentru textile au cunoştinţă de certificările noastre, lucru care a contribuit la creşterea Kiian Digital.
Cernelurile alternative sau furnizorii terţi de cerneluri au o imagine amestecată pe piaţa de profil. Cum comentaţi asta?
Aş putea reformula această întrebare astfel: “Ce ar trebui să ştie furnizorii de print pentru textile când aleg un producător de cerneluri alternative?” Avem câţiva competitori foarte buni. Sunt pe piaţă de foarte mult timp şi au produse şi rezultate foarte bune. Ei depăşesc procesul de vânzare al cernelii: desfăşoară cercetări active şi au echipe specializate pentru asta. De asemenea, au relaţii consacrate cu clienţii lor şi cu producătorii de imprimante. O parte din producătorii de cerneluri alternative sunt acreditaţi de producătorii originali, ceea ce le adaugă valoare.
Mai sunt şi cei care vând cernelurile afişând doar un preţ. Sau produc în mod oportun cantităţi mici pentru pieţe locale, fără a oferi produse de calitate sau susţinere.
În alegerea unui furnizor de cerneluri alternative este important să alegi una dintre părţile descrise mai sus şi dacă doar preţul va livra valoarea de care ai nevoie. Există o diferenţă între cei care depun efort pentru a profila, certifica, testa, proba şi investiga noi tehnologii şi cei care nu fac nimic din toate astea.
Cum poate adăuga un furnizor de cerneluri alternative un plus de valoare relaţiei cu un furnizor de print digital pe textile?
E necesar să încep prin a observa că nu are sens să discutăm despre “imprimarea textilelor”, decât dacă se foloseşte termenul în sensul lui general de a descrie o piaţă. În afară de această situație, diferenţele de substrat pot fi semnificative. Fiecare material are propriile caracteristici şi necesită propriul proces de producţie şi finisare. Prin urmare, nu putem descrie imprimarea covoarelor, a materialelor de design interior, a tapiţeriei, bannerelor, obiectelor sportive, tricourilor, a steagurilor şi a altor tipuri de textile prin utilizarea unui singur termen.
Brandul Kiian a fost lansat în 1936. A crescut, tehnologia şi pieţele au avansat, iar noi deţinem acum cunoştinţe recunoscute şi dovedite despre chimia cernelurilor şi reacţia lor cu materialele. Prin urmare, avem metodologii care funcţionează. Susținem companiile de imprimare care ne folosesc tehnologia în reproducerea precisă a culorilor, le ajutăm cu setările potrivite şi le oferim sprijin cu privire la cele mai bune tipuri de hârtie de transfer pe care să le utilizeze. Nu în ultimul rând, îi ghidăm în procesele de curăţare şi întreţinere a imprimantelor.
De asemenea, ne-am oferit expertiza în cadrul proceselor de achiziţie- mulți au ajuns să descopere astfel că cel mai ieftin echipament nu are întotdeauna costuri reduse pe termen lung. Noi ne comportăm mai mult ca un partener decât ca un simplu furnizor de cerneală Discutăm cu clienţii noştri despre modul de funcţionare a capetelor de imprimare, ce producţie pot obține într-un anumit interval de timp, unde pot reduce costurile astfel încât să nu compromită calitatea şi alte subiecte similare.
Ce propunere unică de vânzare credeţi că se potriveşte cel mai bine Kiian Digital?
Când am preluat acest post, am petrecut ceva timp în fiecare departament din unităţile Kiian Digital din lume pentru a discuta cu oamenii. Auzeam mereu aceste trei cuvinte: calitate, fiabilitate şi consistenţă. Acestea sunt ţintele comune pentru cernelurile noastre, exprimate de oameni care nu lucrează împreună şi nu se cunosc. A mai fost menţionat frecvent şi cuvântul încredere: cu referire la cea pe care o au clienţii în noi că vom livra calitate. Aceste atribute ne-au permis să deschidem noi birouri şi unităţi de producţie în SUA şi China. Aceste obiective ne conduc în cadrul trainingurilor. Am văzut cum o companie modestă poate avea atât de mult succes şi poate fi atât de discretă în această privinţă. În afara industriei textile am observat că cernelurile noastre mai sunt folosite pentru aplicaţii alternative, precum imprimarea logourilor pe smartphone-uri, carcase sau snowboard-uri (aplicaţii despre care nu se vorbeşte foarte mult). Aceste segmente noi vor face parte din viitorul nostru.
Cum credeţi că va arăta viitorul imprimării digitale?
Consider că lucrurile care se nasc acum vor deveni noile trenduri majore şi, poate, în timp, practici recunoscute. Cca 1-2% din textilele de pe piaţă sunt imprimate digital, prin urmare, potenţialul imprimării inkjet abia acum începe să se contureze. Imprimarea cu ajutorul pigmenţilor este în creştere şi mă aştept să îşi menţină traiectoria ascendentă. Capetele de imprimare vor deveni din ce în ce mai stabile, capabile să producă volume mai mari, lucru care va face loc capacităţilor mai mari. Progresele tehnologice vor permite, în scurt timp, imprimarea printr-o singură trecere, iar sistemele pe matrice fixă vor înlocui tehnologiile de scanare. Mă aștept și la o evoluţie interesantă în zona producţiei de volume mari: va fi ea dusă la bun sfârşit de prese mari, centralizate sau de un număr de sisteme mici răspândite pe zone geografice, care să imprime pentru mai multe pieţe? Cred că modelul de imprimare texilă web-to-print, care este deja popular, va continua să crească. Designul personalizat își va continua accensiunea prin carcasele personalizate pentru smartphone, laptopuri şi tablete, tapiţerie sau alte obiecte de uz personal. Va fi mai uşor să comutăm între design-uri, să avem obiecte de îmbrăcăminte personalizată sau să imprimăm pe multe alte substraturi.