Într-un moment în care furnizorii de servicii de imprimare de format mare se confruntă cu o scădere a cererii şi cu o reducere a spaţiilor de expunere pentru publicitatea stradală, anunţarea bugetelor destinate acestui sector de către advertiserii tradiţionali ar trebui să reprezinte o gură de oxigen pentru cei capabili să le câştige.
Vodafone România a demarat la începutul acestei primăveri o procedură de selecţie pentru furnizorii de servicii de imprimare digitală pentru toate campaniile desfăşurate în perioada 2009-2010. Faptul că operatorul de telefonie mobilă a decis să liciteze bugetul pentru doi ani este, probabil, dictat de contextul actual, de vreme ce, în trecut, acesta era licitat doar pe anul în curs. Strânşi cu uşa de scăderea cererii de pe piaţă, companiile de producţie ar fi dispuse să liciteze un preţ mai mic, chiar şi în eventualitatea menţinerii acestuia pe o perioadă mai mare de timp.
Procesul de selecţie a fost unul care s-a desfăşurat “on-line”, fiecare companie desemnată să participe la acest proces fiind în prealabil instruită asupra procedurilor licitaţiei. Surse apropiate au confirmat pentru Universign faptul că desfăşurarea licitaţiei a fost alterată de vicii de procedură, precum şi de o slabă comunicare a procedurilor de implementare, cel mai contesat aspect al procesului de selecţie fiind prelungirea acestuia dincolo de limitele anunţate iniţial. Contactaţi de către Universign pentru a detalia procedura de licitaţie, reprezentanţii Vodafone au evitat să emită comentarii pe marginea subiectului. Aceleaşi surse ale Universign au relatat faptul că rezultatele licitaţiei au fost anulate, fapt neconfirmat până la această oră de către reprezentanţii Vodafone.