Robert Buta, director general Rofobit, și-a asumat o investiție serioasă în vremuri nu tocmai prospere, punând, astfel, o miză provocatoare într-un domeniu care, după spusele sale, se va bucura de o evoluție îmbucurătoare dacă nu în România, cel puțin în alte piețe.
De ce ați ales ca, din toate categoriile imprimării direct pe textile, să vă poziționați pe segmentul steagurilor și drapelelor? Este acesta mai profitabil față de alte aplicații de imprimare direct pe textile?
Ne-am axat pe producția de steaguri, drapele, flamuri, bannere și decoruri din textile, întrucât aceste produse le obținem prin print digital direct pe textile în format mare. Imprimăm la o lățime de 180 cm, pe materiale textile speciale pentru print în rolă produse în Germania. Celelalte variante de print direct pe textile care există momentan în piață sunt livrate în format mic.
Câte comenzi de astfel de produse aveți, în medie, pe lună?
Produsele realizate prin imprimarea direct pe textile au ponderea cea mai mare. Comenzile lunare diferă în funcție de mărimea lor: de la un steag, până la comenzi de 700-1500mp.
Cum vedeți în acest moment perspectivele nișei pe care ați ales-o?
În acest moment, piața locală a imprimării steagurilor este constantă, dar, de doi ani de zile, noi ne-am îndreptat atenția catre piețe externe- Germania, Belgia, Anglia, Franța- unde această categorie este în creștere.
De unde primiți cele mai multe comenzi?
Marea majoritate a comenzilor pentru steaguri de țări, și implicit pentru steagul României, vin de la companiile comerciale și mai puțin de la instituțiile de stat, care aleg varianta cumpărării directe de la furnizori prestabiliți.
Ce efect au steagurile personalizate în campaniile de promovare?
Steagurile personalizate prin tehnologia noastră au foarte mare impact în promovarea companiilor comerciale, drept pentru care am livrat multe produse de acest fel- steaguri, beachflags, bannere textile- pentru companii mari din România și Germania.
Ce tip de echipament folosiți și prin ce se diferențiază acesta de concurență?
Ca echipamente pentru print digital pe textile, avem în acest moment trei imprimante cu toate sistemele de transfer, de la cel mai mare producător, Dgen, și folosim cerneala originală de sublimare și dispersie. Achiziția recentă din noiembrie a noii imprimante Dgen Teleios GT, lansată în acest an la FESPA, ne-a adus beneficii majore la nivel calitativ, dar și în extinderea capacității de producție.
De ce v-ați hotărât tocmai asupra acestui echipament?
Înainte de a ne hotărî, am vizitat expoziția europeană FESPA, unde am putut vedea toate echipamentele de print digital pe textile. Am concluzionat la fața locului că acest echipament este, în acest moment, cel mai performant din categoria printului direct pe textile. Echipamentul nostru,Teleios GT, este al cincilea instalat în Europa, și primul în Europa de Est. Caracteristicile vorbesc de la sine: capacitate de print de 100mp/h, la o viteză de producție de 70 mp/h în regim high quality. Este conceput să funcționeze fără întrerupere, 24h/24h. Noul echipament împreună cu celelalte două pe care le aveam ne-au crescut capacitatea de imprimare direct pe textile la 2000 mp/zi.
În cât timp credeți că veți amortiza acest echipament?
Amortizarea se va face destul de greu, întrucât prețul de achiziție este foarte mare, dar sperăm că numărul de comenzi va crește și, în cel mult 4-5 ani, vom reuși să amortizăm această investiție. Pentru a avea succes, mizăm în continuare pe echipamente performante ce folosesc cerneală originală și materiale textile produse în Germania, dar și pe o echipă specializată, care beneficiază de experiență, produsele livrate având o calitate certificată. Intenționăm să ne axăm preponderent pe zona de advertising – bannere textile, beachflags, steaguri personalizate- și pe produse home decor- jaluzele verticale printate, perdele și draperii printate, decoruri textile și chiar fețe de pernă și fețe de masă.
0 thoughts on “Primul dGen Teleios GT din Europa de Est, instalat în România”