Analiza

Printul digital depăşeşte graniţele producţiei publicitare cu aplicaţii funcţionale noi

• Bookmarks: 15449


Pe măsură ce printul digital evoluează, aplicaţiile acestuia se diversifică, pătrunzând în domenii precum decoraţiunile interioare sau moda, iar producătorii de echipamente atribuie produselor lor o funcţionalitate cât mai mare, astfel încât acestea să poată satisface o gamă cât mai largă de nevoi.

Gama de substraturi dedicate printului digital se află într-un proces continuu de extindere, imprimarea de mare format bucurându-se de cele mai interesante aplicaţii: postere, diplay-uri, bannere, standuri expoziţionale, inscripţionări auto şi de clădiri, semne luminoase sau texile, pentru a numi doar câteva dintre ele.

Cu atâtea opţiuni de produse şi locaţii, atât indoor, cât şi outdoor, alegerea substratului potrivit poate părea descurajantă, căci, pe lângă diverse tipuri de hârtie, echipamentele digitale de mare format pot imprima pe varietăţi de vinil (mesh, blockout, frontlit, backlit etc), folii autoadezive, materiale plastice, polietilenă, polipropilenă, tyvek, dibond, plastic ondulat, pânză, foam, lemn, metal, sticlă şi ceramică.

Treptat, printul digital nu se mai limitează numai la producţia publicitară, orientându-se şi către aplicaţii neobişnuite, mai degrabă funcţionale decât grafice.

Printre acestea se numără imprimarea obiectelor de mobilier, a tapetului, imprimarea cu cerneluri bioactive pentru detectatrea toxinelor din ambalajele alimentare sau imprimarea cu cerneală pe bază de argint pentru aplicaţii RFID (Radio Frequency Identification). Aceasta este o metodă de identificare automată care se bazează pe stocarea şi regăsirea datelor la distanţă prin unde radio, cu scopul de identificare şi urmărire a unor obiecte, animale sau chiar persoane.

Un exemplu de aplicaţie neconvenţională a printului digital vine din partea producătorului grec de mobilă din aluminiu şi sticlă Alux. Acesta furnizează seturi complete de bucătărie, realizate din profile de aluminiu şi sticlă imprimată digital. Compania a apelat la utilizarea printului digital pentru a se detaşa de competiţie. Aceasta oferă o amplă selecţie de modele, atât în ceea ce priveşte designul obiectelor de mobilier, cât şi grafica pentru sticlă.

Un alt exemplu de aplicaţie neconvenţională este reprezentată de tapetul personalizat cu imagini imprimate digital, realizat şi de Adi Center, firmă de producţie publicitară din Iaşi. Acest produs poate fi aplicat în spaţii de birouri, restaurante, apartamente, magazine etc. În afară de avantajul personalizării spaţiului, tapetul personalizat cu grafică aplicată prin print digital de imagini de dimensiuni mari are şi alte avantaje, precum o rezistenţă crescută în timp, astfel încât nu se degradează vizibil la acţiunea agenţilor mecanici, variaţiilor de temperatură, luminii ultraviolete sau umidităţii.
Astfel de aplicaţii confirmă faptul că printul digital se reinventează, explorând zone dincolo de producţia publicitară.

Similar Posts:

15 recommended
comments icon0 comments
0 notes
449 views
bookmark icon

Write a comment...