Analiza

Publicitatea indoor merge la coafor

• Bookmarks: 20603


Relaţia dintre publicitate şi consumator s-a schimbat complet. Acum, consumatorul deţine controlul, el decide când, unde şi cum va intra în contact cu mesajul publicitar. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care previziunile asupra evoluţiei indoor-lui în viitorul apropiat sunt optimiste, având în vedere faptul ca reclamele indoor nu pot fi trecute cu vederea de cele mai multe ori, mai ales dacă amplasarea acestora se realizează în spaţii precum lifturi, toalete sau saloane de înfrumuseţare.

Saloanele de coafură şi înfrumuseţare câştigă din ce în ce mai mult teren pentru publicitate indoor, oferind un mediu ideal pentru reclamă şi plasare de produs deoarece sunt frecvent vizitate de consumatori, care petrec cel puţin 30 de minute în acest tip de spaţii.

La coafor femeile pot privi o reclamă timp de oră
Astfel, este imposibil ca aceştia sa nu fie expuşi la reclame, mai ales că nu pot desfăşura alte activităţi în timpul în care beneficiază de serviciile oferite de către saloane. La coafor, spre exemplu, clientul este ţintuit în scaun, cu privirea fixată pe oglindă timp de câteva zeci de minute, interval în care nu poate evita să se uite la o eventuală reclamă afişată pe oglindă sau chiar într-un panou de lângă aceasta.

„Conform studiilor noastre, durata medie de timp în care o femeie stă la coafor şi poate privi o reclamă este de 54 de minute, însă, poate ajunge chiar şi la o oră, o oră jumătate. În cazul bărbaţilor, durata de timp este de 30 – 35 de minute”,a declarat Lucian Toma, director Salon Style Media.

Publicitatea la coafor beneficiază de o diversitate de suporturi
Acest suport media are numeroase avantaje, printre care vizibilitatea maximă, lipsa altor stimuli vizuali care să distragă atenţia, perioada lungă de expunere, interactivitatea şi caracterul non-intruziv. Un alt atu al advertisingului pentru saloane şi al publicităţii indoor în general îl reprezintă diversitatea generoasă de expunere din punctul de vedere al suporturilor, care, împreună cu caracterul său non-intrusiv, atrage din ce în ce mai mulţi publicitari. Pe măsură ce consumatorul a căpătat o tot mai mare neîncedere în mesajele publicitare transmise prin intermediul canalelor media tradiţionale şi a preluat controlul asupra acestora, s-a evidenţiat nevoia de atragere a acestuia printr-un mediu aflat la polul opus şi asupra căruia consumatorul nu poate acţiona.

De exemplu, în timp ce un client priveşte reclama unui producător de cafea, poate să fie servit cu o cafea într-o ceaşcă personalizată cu marca respectivă sau poate să citească un pliant despre produs.

Dar pentru a distrage cât mai puţin atenţia clienţilor care privesc reclamele, se încearcă să nu se deruleze în acelaşi timp şi în acelaşi salon mai mult de două – trei campanii pentru produse diferite.

Reuşita în publicitatea indoor e asigurată de creativitate
Piaţa de indoor reprezintă, ca valoare, doar 1,1% din publicitatea românească, conform estimărilor Monicăi Manea, COO SPM Indoor. Pentru a acapara un segment de piaţă mai mare, companiile din domeniu trebuie să dea dovadă nu numai de creativitate, ci şi de un nivel ridicat de operativitate, de un echilibru între proiecte interesante ale advertiserilor şi pachete care să susţină nevoia de comunicare a clienţilor, venite din partea firmelor de producţie publicitară din indoor. Este explicabil de ce Salon Style Media a reuşit să se dezvolte rapid, pentru că a venit cu o idee creativă. În numai trei ani, din 2005 până în 2008, de la o reţea de 300-400 de saloane de înfrumuseţare câte erau la început, s-a ajuns la 800.
În 2006, la numai un an de la lansarea pe piaţă, compania a început extinderea şi în alte oraşe din ţară,astfel că acum este prezentă în Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Sibiu, Râmnicu Vâlcea şi Buzău.

Similar Posts:

20 recommended
comments icon0 comments
0 notes
603 views
bookmark icon

Write a comment...