Organizatorii târgului ProGrafic au anunţat că evenimentul ce trebuia să aibă loc între 15-19 septembrie la Romaero va fi amânat până în primăvara anului viitor.
Se pare că Digital Print&Sign a scăpat de concurenţă anul acesta. Târgul ProGrafic nu va mai avea loc în toamnă, dar organizatorii spun că îşi doresc ca el să se desfăşoare în primăvara anului 2011. ProGrafic trebuia să fie organizat de către firma Magenta Graphic Expert, care asigura finanţarea, şi de către revista ProRaster, al cărei rol principal era de a susţine şi de a promova evenimentul.
Conform declaraţiilor lui Claudiu Bănaş de la ProRaster, motivele care au condus la amânarea târgului sunt numeroase: data a fost stabilită necorespunzător, prea aproape de târgul de tradiţie Digital Print&Sign, de asemenea, organizatorii nu au avut suficientă experienţă, astfel încât să îi convingă pe furnizori că merită participarea la acest târg. Chiar dacă preţul pentru închirierea de standuri a fost mai mic decât cel practicat de concurenţă, fiind undeva în jurul valorii de 32 euro/mp, se pare că nu a fost suficient de atractiv. Furnizorii doreau garanţia că acest eveniment le va aduce posibili clienţi.
„Nu am reuşit să îi convingem pe furnizori să participe. Nu au avut buget, încredere, nici curajul să participe. Ne-am trezit ca la o nuntă în care am adus lăutari, am făcut toate pregătirile, dar invitaţii nu au mai venit. Ne-am dat seama că nu e suficient doar să fii competitiv prin preţ pentru a reuşi”, a spus Bănaş.
Acesta a mai afirmat că intenţionează să schimbe tot, în afară de grafică şi de site, pentru târgul din primăvară. Tot conform declaraţiilor sale, se pare că organizatorii au înţeles faptul că la prima ediţie a târgului vor trebui să ofere furnizorilor posibilitatea de a participa aproape gratuit, adică tarifele practicate să fie foarte mici.
Reprezentantul ProRaster a mai spus că ediţia din primăvara lui 2011 nu se va mai organiza în colaborare cu Magenta Graphic Expert:
„Anul viitor încheiem colaborarea cu Magenta. Nu s-au luat deciziile la timp, anul viitor numai ProRaster se va ocupa de organizare. Cred că 90% este vina noastră, a celor de la ProRaster, pentru că târgul nu se mai organizează, dar şi cei de la Magenta au fost prea relaxaţi”.
Bănaş a mai afirmat că Magenta Graphic Expert a pus la dispoziţie un buget de 100.000 de euro, dar care nu a putut fi cheltuit pentru activităţi de promovare, de marketing şi de logistică.
Prin organizarea târgului în primăvară, organizatorii speră să reînnoade o tradiţie datând de la expoziţiile din anii anteriori şi astfel să aibă mai mult succes. „Este adevărat că industria de imprimare din România nu poate asimila două târguri de profil în acest moment, dar sperăm că prin mutarea perioadei de desfăşurare a târgului, pentru că noi vom fi primii, vom reuşi să îl organizăm. Având în vedere că situaţia din 2011 se anunţă grea pentru firmele din industrie, suntem conştienţi, însă, că va fi cel puţin la fel de dificil ca şi anul acesta”.
0 thoughts on “Târgul ProGrafic amânat până în primăvara lui 2011”