Interviu

Trend alert: negrul face furori în recesiune

• Bookmarks: 284


La Print&Sign, cele mai percutante standuri din punct de vedere vizual au abandonat culorile, mizând pe contraste alb-negru sau tonuri lugubre. Agressione Group, premiată de oraganizator pentru cel mai original stand și Dacora Print, prezentă cu un stand bine articulat, au ales designuri în care dominanta cromatică a fost asigurată de negru, creând efecte vizuale intense și mesaje care nu aveau cum să rămână ascunse.

În perioadele de declin economic, moda impune hainelor lungimi maxi, iar culorile intense sunt date uitării în favoarea griurilor, negrului și nuanțelor neutre. Printre alte schimbări de ordin economic și social, aceste modificări temporare de trend sunt un altfel de manifest al perioadei austere, în care expansiunea nu mai poate fi susținută. Felul în care a arătat Print&Sign la prima sa ediție se pliază întru totul pe această stare de sobrietate. Spre deosebire de edițiile precedente, expozanții au făcut economie de mijloace și resurse dedicate construirii unor standuri care să-i scoată din mulțime. Pentru o menținere a aparențelor de normalitate, o parte a participanților au apelat la structuri de expunere care au rezolvat zonele neamenajate ale standurilor.

În lipsa bugetelor necesare construcției standului după un concept mai elaborat, mulți au ales să populeze spațiul disponibil cu mese de discuții și zone austere de prezentare a produselor. Deși aerul general al standurilor a emanat o stare unanimă de restrângere, câțiva expozanți și-au asumat riscul de a se afișa pe suprafețe generoase, amenajate laborios.

Un prim exemplu este Mons Medius, care și-a păstrat consecvența arătată de-a lungul anilor. Standul companiei de la Print&Sign poate fi translatat fără dubiu la orice expoziție externă de anvergură, făcând față rigorilor actuale de ordin estetic și funcțional. Construit într-un stil cartezian, cu zone de interes bine delimitate și un pachet identitar subliniat corect, standul Mons Medius rămâne, la fel ca la edițiile precedente, un reper vizual demn de luat în seamă.

Standul HP România a ocupat cea mai mare suprafață de expunere și a fost construit în jurul conceptului verde ce trebuia să susțină noul echipament HP Designjet L25500 lansat public, în premieră mondială, în cadrul Print&Sign. Ca atare, standul a mizat pe elemente grafice vegetale, care să exprime plastic soluţiile tehnologice de imprimare HP Latex create să reducă impactul asupra mediului. Pentru a întregi într-un mod autentic conceptul eco, în stand au fost amplasate iarbă și flori naturale. HP a fost recunoscut de organizator cu premiul pentru cel mai frumos stand.

O abordare care a făcut furori i-a aparținut lui Agressione Group, a cărei abordare curajoasă a fost premiată de asemenea de către organizator. Pornind de la sloganul unei campanii mai ample- Adio criză!- povestea standului s-a concretizat în forma unui spațiu de priveghi, al cărui element central, sicriul, ascundea trupul dus al crizei ce s-a stins din viață. Mesele de pomană prezente în stand și vestimentația celor de la Agressione au creat o impresie de autenticitate ce nu poate fi tăgăduită, deși aerul lugubru nu a fost poate cel mai fericit impuls pentru cei prezenți în stand.

Un stand remarcabil a avut și Dacora Print, care și-a propus să facă trimitere la servicii și echipamente inteligente prin transpunerea unei table de șah pe care erau amplasate deopotrivă echipamente de imprimare și piese cheie din joc. Cromatica alb-negru a fost deliberată, pentru sublinierea prin contrast a imaginilor colorate imprimate pe echipamentele distribuite de companie. Formele panourilor folosite pentru amplasarea imaginilor au intensificat efectul contrastant, creând o impresie vizuală puternică, iar materialele folosite pentru podea și panouri au personalizat standul Dacora, scoțându-l și mai mult în evidență într-un târg în care strălucirea a fost absentă.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
84 views
bookmark icon

Write a comment...