Analiza

Visul meu a fost să conduc Algernon. Acum este realitate

• Bookmarks: 9462


O căutare pe Google a numelui Adrian Ghinguleac aduce în prim plan declarația unui tânăr arbitru de fotbal, al cărui obiectiv este participarea, ca arbitru asistent, la un turneu final al unui campionat mondial sau european de fotbal. În urmă cu doisprezece ani se angaja, pe perioada verii, pe post de casier la unul dintre cei mai importanți distribuitori de materiale de producție publicitară din România. Drumul spre un turneul mondial sau european trece prin biroul directorului general. Începând cu octombrie 2012, Adrian Ghinguleac este noul director general al Algenon.

ghinguleac

Faceți o scurtă istorie a evoluției dumneavoastră în cadrul Algernon.
Am terminat Facultatea de Comerț din cadrul ASE, iar pe perioada verii lucram în cadrul companiei. In anul 2000, pe timpul vacanței de vară din timpul facultății, am luat contact pentru prima data cu Algernon. Am început pe postul de casier, tinand locul unei colege pe perioada concediului, iar în vara anului 2001 am început să lucrez în depozit, ca gestionar. Pot spune că am trecut prin majoritatea posturilor din organigrama, iar după ce am terminat facultatea, în 2003, am început cu contract full-time, ca asistent manager al Directorului General Adjunct. După o perioadă de 2 ani am fost promovat manager de aprovizionare avand în subordine depozitul, dispeceratul si parcul auto. De asemenea, in responsabilitatile mele intrau operațiunile legate de stocuri și achiziții, precum și relația cu furnizorii interni și externi. Începând cu luna octombrie a acestui an am devenit director general al companiei Algernon.

Care au fost formalitățile pentru ocuparea postului de director general? A fost un concurs?
Nu a fost un concurs, ci o promovare pe baza rezultatelor avute în toți acești ani. In Algernon avem implementat un sistem de management al performanței, iar evaluarile mele anuale au dus intr-un final la ceea ce mi-am propus cand m-am angajat.

Credeți că, dacă nu ar fi avut loc acest sistem de evaluare a performantei, ați mai fi ajuns acum în această poziție?
Faptul ca am implementat acest sistem de management a fost benefic atat pentru mine, cat si pentru ceilalti angajati ai companiei. Pot spune cu certitudine că aceasta pozitie mi-am dorit-o de când am ajuns în Algernon. Mi-am propus să conduc compania, să ajung la un nivel de maturitate care să-mi permită, la un moment dat, sa acced la cea mai inalta pozitie și, în acest sens, am tot acumulat cunoștințe. Visul meu a fost să conduc Algernon și, pe parcurs, acesta a căpătat contur. Acum a devenit realitate.
La interviul de angajare vi s-a pus întrebarea clasică: Unde vă vedeți peste 5 ani?
Nu, dar in 2009, mi-am propus ca în cel mult 5 ani să conduc Algernon. În momentul de față consider că totul decurge conform așteptărilor. Acum mă concentrez sa am rezultate foarte bune la acest nivel și apoi cu siguranță va urma o altă etapă.

Când ați aflat că veți fi noul director general?
Am aflat anul trecut. Inițial am fost plăcut surprins să aflu că domnul Caloian a avut încredere în mine și m-a văzut capabil să fiu un înlocuitor al dumnealui. Algernon are o poziție fruntașă pe piață, iar această schimbare a fost una de impact.

În comparație cu ceea ce vă imaginați când ați planificat să ajungeți aici, cum este, în realitate, postul de conducere mult așteptat? Există diferențe majore?
tÎn primul rând este o mare provocare, însoțită de multă responsabilitate. De la un post de execuție, am trecut la o poziție ce presupune managementul oamenilor. Am trecut la conducerea companiei și îmi doresc să fac lucrurile foarte bine. Mă așteptam să fie foarte mult de muncă, ceea ce s-a adeverit. Primele doua luni în postura de director general au adus cu sine muncă, acumulări de informații, discuții cu șefii de departament, cu responsabilii punctelor de lucru. Am un mandat pe o perioadă de patru ani, timp în care trebuie atinse anumite obiective de performanta, care sunt defalcate pe fiecare an. Imi doresc sa facem lucrurile bine pentru ca doar in acest mod vom avea succes. Obiectivele sunt și cantitative, pentru că, bineînțeles, acționarii își doresc o creștere, atât a cifrei de afaceri, cât și a profitului, dar în general, vizează menținerea statutului de lider în domeniul în care activăm.

Cea mai mare parte a timpului este alocată interacțiunii cu persoane din interiorul companiei sau din afara acesteia?
În momentul de față, m-am concentrat mai mult pe zona internă decât pe cea externă, dar urmează o perioadă în care voi avea întâlniri cu principalii clienți, dar și cu distribuitorii, pe care deja îi cunosc, având în vedere experiența de peste 10 ani în această companie.

Ați primit feedback din partea clienților?
Am anunțat schimbarea la varf din Algernon, prin intermediul unui e-mail punctual trimis colaboratorilor din partea cărora am primit numai mesaje de felicitare și încurajare. Asta m-a făcut să sper că totul va decurge foarte bine.

Să ne imaginăm următorul scenariu: peste 3 luni de zile, la o analiză a primului trimestru din 2013, performanțele sunt inferioare celor înregistrate în perioada similară din 2012. Considerați că rezultatul în cazul unui astfel de scenariu ar avea vreo legătura cu recenta schimbare?
Tinand cont ca eu ocup postul de Director General, responsabilitatea este a mea. În cazul unui scenariu pesimist, voi încerca împreună cu colegii mei, să identificam cauza și să redresam situația. Datorita faptului ca angajatii Algernon constituie un grup valoros, înclin să cred că vom evita contra-performantele.

Sunteți arbitru de fotbal. Credeți că acest aspect v-a influențat cumva evoluția profesională?
Evident ca exista o legatura. Faptul că sunt arbitru m-a ajutat să văd lucrurile clar, sa nu fac concesii sau compromisuri. Aplicand aceleași principii și în mediul profesional, rezultatele nu au intarziat sa apara. Arbitrajul îmi oferă o perspectivă imparțială asupra evenimentelor și, da, cred că există o complementaritate între cele două activități.

Unde vedeți compania la sfârșitul mandatului de patru ani, în termeni calitativi, dar și cantitativi?
În termeni calitativi, obiectivul principal este de a crea experiențe plăcute atât pentru furnizori, cât și pentru clienți. Vreau ca Algernon să aibă succes, printr-o ofertă competitivă, dar și prin fructificarea oportunităților de pe piață și prin satisfacerea nevoilor clienților noștri. Atu-urile noastre sunt calitatea produselor și serviciilor oferite, personalul calificat, modul de depozitare, de livrare, precum și eficiența stocurilor. Dacă fructificăm aceste avantaje, cu siguranță vom ajunge unde ne-am propus.
Din punct de vedere cantitativ, îmi doresc să creștem de la an la an, cu cca 10-15% cifra de afaceri, dar am în vedere și creșterea profitului.

Care este puterea dumneavoastră de decizie? Ce grad de independență aveți în luarea deciziilor?
Concret, gradul de independenta este mentionat in contractul de management, dar, în principiu, succesul companiei Algernon intră în responsabilitatea mea. Nu am restricții in ceea ce priveste partea de management a personalului, deciziile de business sau relațiile cu furnizorii și clienții.

Credeți că sunteți perceput ca cel care conduce Algernon?
Depinde doar de mine să-i conving pe colaboratorii noștri că domnul Caloian mi-a predat ștafeta. Pot face asta în timp, pentru că percepția omului nu se schimbă foarte repede. Nu am făcut din asta obiectivul principal, dar imi doresc să înțeleagă că domnul Caloian este de acum doar administratorul si unul din actionarii .

Ați fost contactat de competitori sau alte companii din piață?
Până în acest moment, m-a felicitat un singur competitor si asta chiar în prima săptămână. Consider că într-o relație normală de business, primești felicitări și din partea competitorilor.

Aveți în plan obiectivul de a deveni unic distribuitor Orafol pe plan local?
Nu, liniile de business si strategia au rămas aceleași, iar noi tratăm cu respect si incredere competitorul pe această marcă,compania PIN.

Similar Posts:

9 recommended
comments icon0 comments
0 notes
462 views
bookmark icon

Write a comment...