Analiza

Epoca albumului cu fotografii de la mare se pregăteşte să apună

• Bookmarks: 31519


Peste 70% dintre consumatorii de print foto din România aleg imprimarea imaginilor la dimensiuni medii şi mari, potrivit unei cercetări privind piaţa românească de servicii de print foto, desfăşurată online de MyPoster.

Dacă, înaintea erei digitale, consumatorii preferau formatele 9×13 sau 10×15 cm pentru tipărirea fotografiilor, astăzi, publicul se îndreaptă spre formate de dimensiuni mai mari. Doi români din trei ar prefera să cheltuiască o sută de lei pentru o fotografie mare, înrămată, în detrimentul mai multor poze de dimensiuni mici.

Majoritatea consumatorilor păstrează fotografiile pe suporturi de memorie, printul foto începând să reprezinte o nevoie din ce în ce mai sporadică. România se aliniază, astfel, tendinţei mondiale de restrângere a minilab-urilor, printurile foto, în cantităţi mai mici, realizându-se pe imprimantele domestice.

Deşi majoritatea clienţilor de servicii de print sunt mulţumiţi şi fidelizaţi de furnizorul lor actual, mai mult de jumătate ar fi dispuşi să îl schimbe, dacă un altul le-ar oferi discounturi sau bonusuri. Atunci când aleg un furnizor de print, consumatorii sunt influenţati de opinia general favorabilă despre un anumit furnizor de pe piaţă, dar experienţa personală contează determinant. De asemenea, media are o putere de convingere mai mare decât alte surse de informare: un articol favorabil într-o publicaţie respectată, de specialitate, este pe locul 1 la sursele de conversie.

O altă concluzie a cercetării este că publicul care ar putea cumpăra fotografie nu consideră că aceasta este o formă de artă. Deşi fotografii din Romania realizează imagini de calitate şi vandabile, românii sunt sceptici atunci când vine vorba de a achiziţiona fotografie pentru uz personal (home deco). Preferă, în schimb, să cumpere imagini printate în masă, pe care le găsesc în hypermarketuri, în detrimentul fotografiilor in serie limitată, la calitate de expoziţie.

Conform cercetării, majoritatea fotografilor amatori şi profesionişti din România au început să fotografieze serios în urmă cu aproximativ 4 ani. Acest fapt a apărut ca o consecinţă a ieftinirii camerelor digitale şi a boom-ului economic de dinaintea crizei.

„Studiul pe care l-am iniţiat online a avut ca scop radiografierea pieţei de print foto din România. Ne interesează de ce, când, dar mai ales cum aleg fotografii amatori şi profesionişti să printeze. Rezultatele studiului au reuşit să contureze un profil al consumatorului de servicii de print foto din România, aşadar, putem spune că ne-am atins scopul. Sperăm ca informaţiile să fie utile şi altor companii de pe piaţă”, a declarat Ciprian Furtună, Managing Partner AZERO şi MyPoster.

Cercetarea s-a desfăşurat în mediul online, în perioada martie – aprilie 2012, pe un eşantion de 418 respondenţi, în mare majoritate fotografi amatori şi profesionişti. Chestionarul a cuprins 35 de întrebări, atât simple, cât şi cu răspuns multiplu, grilă sau decizionale.

Rezultatele integrale ale cercetarii sunt disponibile aici:

Studiul MyPoster de Print Foto 2012

Studiul este publicat sub licenţă CC BY-SA, ceea ce înseamnă că poate fi preluat gratuit de oricine şi se pot crea opere derivate, cu condiţia ca opera derivată să poarte aceeaşi licenţă.

Studiul va fi reluat, anual, pentru a cuantifica transformările care pot surveni în timp.

Similar Posts:

31 recommended
comments icon0 comments
0 notes
519 views
bookmark icon

Write a comment...