Euromedia anunta rezultatele primului studiu de audienta a reclamelor afisate in statiile R.A.T.B.
Euromedia Group a realizat, in colaborare cu agentia de research EXACT Cercetare si Consultanta, primul studiu de estimare a expunerii publicului la reclamele afisate in statiile de autobuz/troleibuz din Bucuresti, prin masurarea efectiva a tuturor tipurilor de trafic din proximitatea acestora.
Cercetarea s-a desfasurat in perioada 15 octombrie – 11 noiembrie 2012 si a avut ca obiectiv masurarea de catre operatori, cu ajutorul unor countere mecanice, a traficului de calatori, pietonal si auto pe un esantion de statii RATB. Au fost inregistrate patru fluxuri diferite de trafic:
- persoanele care asteptau autobuzul;
- persoanele care coborau din autobuz;
- pietonii in tranzit (cei care treceau pe langa statie);
- numarul de masini de pe sensul de mers al autobuzelor;
Aditional, au fost numarati pasagerii din autoturisme timp de 5 zile, intre orele 6:00-22:00.
Cadrul de esantionare a fost divizat in cinci categorii omogene de statii, in functie de doi principali indicatori: numar de linii RATB si puncte de interes (prezenta unor generatori de trafic in imediata apropiere a statiei).
“Ne-a placut initiativa Euromedia de a gasi impreuna cu noi o modalitate de masurare a traficului in statiile de autobuz. Noi am mai folosit aceasta metodologie si pentru alte piete in Romania si ea functioneaza foarte bine. Cu un training foarte bun si cu o rigurozitate in culegerea datelor, informatiile obtinute sunt foarte utile. Speram ca acest demers sa vina in intampinarea nevoilor industriei de outdoor din Romania”, a declarat Lacramioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare si Consultanta.
Pe baza datelor inregistrate, a fost calculat un set de indicatori de performanta a panourilor publicitare.
Astfel, OPPORTUNITY TO SEE cumuleaza toate ocaziile de a vedea panourile publicitare de catre calatorii RATB, pietonii in tranzit si pasagerii din masinile care trec pe langa statie, in vreme ce expunerea maxima (MAXIMUM EXPOSURE) cumuleaza ocaziile cu probabilitatea maxima de a observa panourile publicitare (acestea sunt cele generate de calatoria cu autobuzul). In medie, un panou plasat intr-o statie din Bucuresti are ocazia de a fi vazut de 32.700 de persoane pe zi.
“Sunt 15 ani de cand statiile de autobuz fac parte din mixul de outdoor al advertiserilor din Romania. Cu totii suntem de acord ca acest tip de reclama este eficienta si de impact. Insa daca pana acum ne bazam aceasta concluzie exclusiv pe date de audienta din studii realizate in alte tari, iata ca putem, in sfarsit, sa depasim si in Romania nivelul vanzarii intuitive a reclamei pe statii, oferind clientilor nostri date reale de trafic care sa ajute la o mai buna planificare a campaniilor”, a declarat Horatiu Girbea, Sales Director Euromedia.
Studiul ofera in plus informatii despre fluctuatiile traficului in functie de zi si interval orar, precum si date despre cele mai traficate artere din Bucuresti.