Analiza

Imprimarea outdoor – cea mai afectată de criză

• Bookmarks: 22 • Comments: 1574


În sondajul realizat de www.universign.ro în perioada 27 noiembrie – 8 februarie am încercat să aflăm care a fost cel mai afectat domeniu al producţiei publicitare în 2009. Rezultatele sondajului au arătat că cititorii noştri consideră că cea mai afectată a fost imprimarea outdoor, urmată de distribuția articolelor promoționale și de standurile expoziționale. Mai puține probleme, conform sondajului, par să fi avut gravarea și routarea sau imprimările indoor.

Rezultatul sondajului a relevat faptul că 43% dintre votanţi consideră că imprimarea outdoor s-a confruntat cu cele mai grave probleme din cauza recesiunii.

Cu toate că anul 2009 a fost an de campanie electorală, reducerea bugetelor de publicitate a avut drept consecinţă micşorarea numărului de campanii pe outdoor. Astfel, în 2009 aproape că nu au mai existat campanii contextuale. De exemplu, în perioada sărbătorilor de iarnă, Moş Crăciun a dispărut de pe outdoor, iar în timpul anului au existat puţine campanii în perioadele de vârf din punct de vedere al consumului, cum ar fi Paștele sau sezonul estival. De asemenea, suprafața imprimată pe outdoor s-a micșorat. Mesh-urile de pe magazinul Unirea din București au rămas imprimate o lungă perioadă de timp cu mesajul „spațiu de închiriat”. Un motiv de scădere a imprimărilor outdoor este legat de problemele economice grave cu care s-au confruntat piața auto și cea de imobiliare. Din cauza recesiunii financiare, firmele din aceste domenii, care se promovau foarte mult pe outdoor, au renunţat să mai comunice pe acest mediu în 2009 .

Un alt domeniu al industriei publicitare care a fost afectat de criză, conform sondajului nostru, este distribuția articolelor promoționale. 20% dintre cititori au votat că acesta s-a confruntat cu dificultăţi majore. Explicaţia este dată tot de reducerea cheltuielilor. 2009 a fost perioada în care firmele nu au mai acordat cadouri de sărbători. De asemenea, a scăzut numărul promoţiilor şi, pentru că acest domeniu este strâns legat de promoții, micşorarea numărului de promoţii a însemnat comenzi mai mici la producătorii de articole promoţionale.

Standurile expoziționale au fost şi ele afectate de criză într-o măsură destul de mare, conform votului a 11% din participanții la sondaj. Anul trecut, s-au organizat mai puţine expoziţii şi târguri. Unele evenimente au fost anulate, cum este cazul SIAB (Salonul Internațional de Automobile București) iar altele au avut mai puțini participanți, cum s-a întâmplat la târgurile de construcții. Chiar dacă au avut standuri, firmele au preferat să nu mai investească în designul lor, alegând structuri austere, care au mizat mai degrabă pe funcționalitate decât pe latura estetică.

Domeniile care par să aibă cele mai puține probleme în industria publicitară sunt imprimarea indoor, gravarea și routarea. Firmele specializate în gravare și routare au supravieţuit mai uşor decât cele din alte domenii ale producției publicitare pentru că au reușit să își suplimenteze cifra de afaceri oferind doar servicii de routare către alte companii de producție.

Publicitatea indoor este utilizată în special de către comercianții de țigări, care nu au fost deloc afectați de criză în 2009. Deoarece comunicarea pentru ţigări este restricţionată drastic pe orice alt tip de publicitate, producătorii au ales să menţină constant fluxul de mesaje pe acest mediu. Dacă publicitatea a fost la fel de numeroasă, desigur că şi firmele de imprimări indoor au avut comenzi, fiind mai puţin afectate de recesiune.

Similar Posts:

22 recommended
comments icon1 comment
1 notes
574 views
bookmark icon

0 thoughts on “Imprimarea outdoor – cea mai afectată de criză

    Write a comment...