O procedură care vă poate creşte productivitatea, reduce timpii morţi şi acorda flexibilitate afacerii este internalizarea operaţiunii de întindere a sitelor serigrafice. Aceasta aduce cu sine un control al calităţii îmbunătăţit şi capacitatea de a prelua lucrări mai complexe din punct de vedere tehnic, deci mai profitabile. În funcţie de distanţa dintre furnizorul de rame sau programul acestuia, pot trece câteva zile pentru a intra în posesia unei comenzi de site, în timp ce un departament intern destinat acestei operaţiuni asigură un flux de producţie neîntrerupt şi rapid. Pe de altă parte, implică o investiţie considerabilă în echipamente ori training şi poate „înghiţi” resurse preţioase destinate operaţiilor de bază de producţie şi marketing. Este oare un pas necesar în atelierul de serigrafie?
Sitele serigrafice sunt de o importanţă majoră, cu impact asupra multor variabile din procesul de serigrafiere, de la viteza de imprimare până la înregistrare şi calitatea finală a lucrării, astfel că realizarea lor in-house trebuie făcută cu mare atenţie.
Prin internalizarea operaţiunii se pot accepta pe loc şi realiza rapid lucrări ce necesită dimensiuni atipice, fără a mai necesita o comandă specială la furnizorul de site. Se obţine astfel o flexibilitate ce deschide noi oportunităţi pe o piaţă în permanentă schimbare. În plus, controlul calităţii sitelor este mult mai bine gestionat, ceea ce duce la o creştere a nivelului calităţii întregului proces de producţie.
Cu o utilizare atentă, sitele serigrafice pot produce mii de imprimări. Cu toate acestea, mesh-ul se uzează în timp şi pierde din tensiune, ceea ce duce la deteriorarea calităţii printului. O activitate intensă uzează multe site, caz în care începe să fie destul de rentabilă operaţiunea de întindere proprie a sitelor, luând în considerare numai faptul că se economiseşte preţul livrării lor.
Deşi pare simplu să întinzi o bucată de mesh peste un cadru rigid, construirea unei site serigrafice ridică destule provocări, nefiind recomandată începătorilor. Ramele sunt prima problemă. Diferenţa dintre o sită care produce lucrări bune şi una care provoacă numai probleme stă în tensiunea mesh-ului. Având în vedere faptul că nivelul tensiunii de întindere a mesh-ului a crescut odată cu anii, rezistenţa ramelor a devenit şi ea foarte importantă. Dacă la începuturile serigrafiei se foloseau site întinse atât de puţin încât astăzi nu s-ar încadra în niciun registru de măsurători, în zilele noastre serigrafii nu mai lucrează cu mesh întins la o tensiune sub 20 N/cm. Tensiunea întinderii mesh-ului se măsoară în newtoni, unitate măsură a forţei. Un cadru ce susţine mesh întins la 20 N/cm susţine o forţă de 10 kg per metru liniar, o presiune mare pentru un cadru care nu e bine realizat. Astfel pot apărea cadre stâmbe, arcuite.
Un cadru care nu este bine tensionat devine încovoiat şi strâmb şi nu mai poate oferi o suprafaţă perfect plană, iar mesh-ul nu mai ia contact cu suprafaţa de imprimat în mod uniform, caz în care este imposibil de realizat o lucrare bună.
Producătorii de mesh-uri pentru serigrafie recomandă ca tensiunea să varieze în funcţie de numărul de ochiuri şi diametrul acestora la fiecare tip de mesh în parte.
Unii serigrafi preferă tensiuni chiar mai ridicate decât cele recomandate, deoarece le oferă o calitate mai bună a imprimării şi viteze mai mari. Au apărut în consecinţă rame din ce în ce mai rezistente şi din materiale revoluţionare.
De-a lungul timpului, ramele au fost realizate din diverse materiale, precum lemn, plastic, oţel sau aluminiu. Lemnul a fost printre primele opţiuni şi continuă să fie foarte popular, deoarece este uşor, ieftin şi uşor de tăiat, iar producătorul poate asambla rapid ramele de serigrafie dorite. Deşi este materialul cel mai puţin durabil dintre cele folosite, o ramă bine construită, dintr-un lemn de calitate şi fără noduri, poate dura mulţi ani. În plus, este singurul material practic pentru construcţia in-house a ramelor. Cu toate acestea, lemnul tinde să absoarbă umezeală si să se îndoaie, mai ales având în vedere condiţiile de lucru, unde umezeala face parte din proces.
Materiale mai rezistente precum oţelul şi aluminiul şi-au făcut astfel treptat apariţia. Însă tot din cauza umidităţii mediului de lucru, oţelul rugineşte uşor şi trebuie tratat cu un strat de vopsea anti-coroziv. Astfel că astăzi aluminiul este materialul cel mai popular în realizarea ramelor pentru sitele serigrafice, fiind mai rezistent decât lemnul şi mai uşor decât oţelul. Singurul dezavantaj îl poate constitui costul ridicat al materialului, însă investiţia iniţială mai mare se va recupera în durata de viaţă mai lungă a ramelor.
Cu toate acestea, puţine ateliere de serigrafie sunt echipate cu maşini de tăiat şi sudat aluminiul, astfel încât producţia unor astfel de rame rămâne dedicată specialiştilor în producţia de rame. Dacă se optează pentru internalizarea operaţiunii de întindere a sitelor serigrafice, ramele vor fi totuşi de cele mai multe ori comandate de la un furnizor extern.
Similar Posts:
- Nu îmi place să intru în competiţie
- Curs de serigrafie organizat de EDCG cu tema “realizarea ecranelor serigrafice destinate policromiilor”
- Sistem 5 in 1 pentru producerea ecranelor de serigrafie
- Komori are o nouă navă amiral
- SignTronic își face debutul pe piața echipamentelor digitale de ecrane serigrafice
One thought on “Site serigrafice in-house”