Într-un material recent, anunţam schimbările survenite în organizarea târgului Advertising Show. Reunirea Advertising Show, Print Show şi Flexo Show a dat naştere unui singur eveniment, Print & Sign, programat să aibă loc în perioada 30 Septembrie – 3 Octombrie 2009, la Romexpo. Această mutaţie, precum şi separarea furnizorilor de articole promoţionale în evenimentul separat Gifts Show au stârnit reacţii neaşteptate în piaţă.
Deşi organizatorii spun că, separând Gifts Show de celelalte manifestări, au dat curs solicitărilor venite de-a lungul timpului, mutarea nu a reuşit să-i mulţumească pe deplin pe reprezentanţii pieţei de promoţionale. Nadia Vişan, director general Today Advertising este de părere că „târgul Gifts Show nu o sa aibă succes, deoarece este scos din formula cu care s-a făcut cunoscut. Ideea împărţirii nu este una bună, iar dacă era neaparată nevoie de schimbare, cele care trebuiau unite într-un singur târg sunt Print Show şi Flexo Show.” Nici Rodica Chirculescu, directorul de marketing al Simaco Advertising nu agreează noua formulă de organizare. “Nu cred că anunţarea Gifts’ Show ca târg independent este o separare în adevăratul sens al cuvântului.”
Pe de altă parte, unul dintre cei mai înverşunaţi susţinători ai separării, Marius Buiculescu, director general Atip Design, declarase, la ediţia din 2007, că nu va mai participa până când domeniul în care activează nu va avea un eveniment propriu. S-a ţinut de cuvânt, şi la ediţia precedentă nu a expus. Legat de ediţia din acest an a târgului are opinii la fel de ferme. „Între noi şi cei din sign este o diferenţă enormă. Vreau ca în spaţiul dedicat nouă să văd numai clienţi interesaţi de cadouri. Anul ăsta nu ne vom permite nici un fel de risipă.”
Pentru mulţi dintre marii furnizori din producţia publicitară, unificarea manifestărilor sub o singură umbrelă este oportună, ţinând cont şi de fondul destabilizării financiare globale. „Era singura variantă pentru a avea un târg de print anul acesta. Altfel, costurile participării pentru un expozant la trei manifestări ar fi fost prea mari şi greu de acoperit, aşa că mulţi ar fi declinat participarea”, ne-a declarat Doru Stoican, LFP Manager la HP România, care aşteaptă la ediţia din acest an mai mulţi vizitatori, aduşi de o promovare mai puternică a organizatorului.
Întreaga iniţiativă a declanşat controverse din cele mai variate, de la numele manifestării, până la noua perioadă de desfăşurare.
Dacă unii cred că schimbarea denumirii va crea confuzie în rândul vizitatorilor deja obişnuiţi cu Advertising Show sau că ideea numelui nu este foarte creativă şi originală, alţi intervievaţi sunt de părere că noul nume susţine mai bine tema expoziţiei. Cât despre devansarea datei la începutul lui octombrie, aceasta îi afectează în principal pe furnizorii de promoţionale, care aduc în toamnă cataloage noi dedicate sfârşitului de an, pentru care vor avea mai puţin timp de promovare. Pe furnizorii din industria de print de mari dimensiuni schimbarea datei nu îi afectează, atât timp cât nu se suprapune pe alte evenimente europene de profil.
Poate din din cauza schimbărilor anunţate, poate din motive de reţinere financiară sau pe fondul unor nemulţumiri anterioare, sunt mulţi care nu s-au decis încă asupra participării la Print&Sign, spre deosebire de anii precedenţi când, în această perioadă, contractele de închiriere erau aproape închise.