Analiza

Reverberaţii în piaţa expo

• Bookmarks: 290


Expoziţiile specializate reprezintă un prilej de a intra în contact cu publicul ţintă, moment pentru care companiile participante alocă sume considerabile din bugetul de marketing. Indiferent de domeniul de activitate, în ultimii ani, bugetele alocate participărilor la expoziţii au fost din ce în ce mai mari, iar standurile din ce în ce mai impresionante. Fie că este vorba de expoziţii auto sau pentru domeniul construcţiilor şi al amenajărilor interioare, aceste manifestări au înregistrat creşteri importante ale numărului de participanţi. Sfârşitul anului trecut şi începutul lui 2009 surprind piaţa expoziţiilor din România într-un moment delicat. Industria auto, unul dintre domeniile cele mai afectate de recesiunea actuală, nu va mai beneficia de Salonul auto ce urma să se desfăşoare în acest an. Situaţia nu este foarte îmbucurătoare nici pentru construcţii, amenajări interioare sau expoziţiile cu tematică industrială. În multe cazuri, participarea la expoziţiile de specialitate însemna un procent important din bugetul de marketing al companiei respective. Chiar dacă nu vor renunţa în totalitate la acest gen de manifestări, cu siguranţă că prezenţa la aceste evenimente va fi mult mai austeră comparativ cu anii precedenţi.

Cei mai afectaţi de reducerile bugetelor vor fi, fără îndoială, organizatorii acestor expoziţii. Pe lângă aceştia vor mai avea de suferit şi firmele de producţie publicitară care s-au specializat în construcţii de standuri expoziţionale. Obişnuite cu cel puţin 2-3 proiecte evaluate fiecare la câteva zeci de mii de euro într-un an, acestea din urmă îşi văd serios ameninţată cifra de afaceri şi puse în situaţia de a se reorienta către alt gen de servicii.

În ceea ce priveşte evenimentul central al producţiei publicitare, Advertising Show, situaţia nu este foarte diferită de cea a altor domenii. Cu toate că organizatorii au anunţat o nouă formulă de desfăşurare şi un nou nume, evenimentul din toamna acestui an, este întâmpinat cu reţinere. Organizatorii au declarat totuşi că „încă nu putem vorbi despre absenţe majore pentru anul acesta, având în vedere faptul că firmele nu au fost contactate până în acest moment, iar o estimare mai realistă se va putea face probabil la finalul lunii ianuarie. Deşi au trecut doar 4 zile de la anunţarea perioadei oficiale pentru Advertising Show 2009, reacţiile nu au întârziat să apară, firme care au participat la ediţia anterioară exprimându-şi interesul de a participa şi anul acesta, optând, chiar, pentru păstrarea amplasamentelor din 2008.” În ceea ce priveşte formula de desfăşurare, ni s-a confirmat faptul că târgurile Advertising Show, Print Show şi Flexo Show vor fuziona într-un singur eveniment, şi anume Print & Sign. „Am reunit astfel tehnologiile de imprimare – de la offset, flexo şi digital, la serigrafie şi tampografie – într-un singur târg: Print & Sign.” În plus, reprezentanţii Euroexpo au mai anunţat lansarea Gifts Show ca şi târg de obiecte promoţionale, independent de Advertising Show.

Solicitarea de a organiza un eveniment specializat pe partea de articole promoţionale am primit-o încă de anul trecut din partea firmelor din acest domeniu şi am decis să dăm curs cerinţelor pieţei”, a declarat Alina Ioniţă, director de proiect Euroexpo.

Târgurile Gifts Show şi Print & Sign se vor desfăşura în aceeaşi perioadă, 30 Septembrie – 3 Octombrie 2009, ocupând întregul complex expoziţional Romexpo Bucureşti.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
90 views
bookmark icon

Write a comment...