Analiza

Mai generează venituri consistente display-urile digitale?

• Bookmarks: 278


Când au apărut pe piață, display-urile digitale pentru outdoor au fost privite cu entuziasm. În scurt timp însă, se pare că raportul dintre beneficiile oferite și costurile de promovare, propuse la început pentru un astfel de mediu, nu a fost formula câștigătoare.

Cadrele metalice negre, cu dimensiuni standard, care înrămează LED-urile digitale nu au împânzit Bucureștiul așa cum se preconiza în momentul apariției lor. Marii advertiseri, companiile care oferă servicii de telefonie mobilă sau cele care țin de zona FMCG nu s-au înghesuit nici ele să se promoveze în acest mod. Și, după câteva încercări, zvâcniri de moment și puține reclame memorabile, display-urile gigant au rămas în obscuritate. Trecătorii nici nu le mai remarcă existența.

Reclamele care rulează în general pe display-urile digitale din București nu sunt la produse cunoscute sau la mărci care nu mai au nevoie de prezentare. Sunt folosite, totuși în campanii de promovare, în special pentru cele care țin de inițiativele Primăriei sau ale Poliției Române. Din când în când, mai este difuzat și clipul unui eveniment cultural.

Prezența unor campanii publicitare care promovează branduri consacrate intră în contradicție cu imaginea de ansamblu pe care o lasă aceste sisteme, care par să nu genereze venituri consistente și par să se fi transformat în repere urbane inutile.

Se poate ca aparențele să fie înșelătoare și ca, în realitate, display-urile să genereze surse de venit. Majoritatea spoturilor, deși promovează în mare parte evenimente și programe sociale sau campanii umanitare, beneficiază de o frecvență ridicată de difuzare. Dar atunci, se pune întrebarea de ce nu există în București o rețea unitară și gestionată de astfel de display-uri, ci doar câteva, amplasate sporadic în diferite zone.

La nivel global, toate semnele indică spre o promovare viitoare exclusiv digitală. La noi însă nu se poate remarca acest lucru, cel puțin nu pe zona de outdoor. Exceptând LED-urile HD de pe magazinul Cocor, în care s-au făcut investiții masive și care mai atrag priviri măcar datorită clarității și rezoluției foarte bune, advertisingul în mediul digital nu funcționează la fel de bine ca promovarea utilitară.

Probabil costurile de promovare pe un astfel de DOOH nu atrag doritori. Cu toate astea, ecranele existente ar avea potențial, dacă producătorii lor ar ieși puțin din zona lor de confort și ar încerca o abordare nouă, o amplasare mai vizibilă, o formă sau o dimensiune mai interesante.

Producătorii mondiali de ecrane LED pentru outdoor se concentrează pe partea lor practică. Le-au făcut mai clare, schimbându-le rezoluția, mai dinamice și mai ușor de întreținut, dar schimbări radicale sau inovații majore nu prea există. Suporturile au rămas aceleași. Totuși, display-urile LED sunt folosite cu succes în alte țări, deci problema nu o reprezintă tehnologia în sine.

În viitor se planifică fabricarea unor ecrane digitale care vor rula reclame în conformitate cu starea de spirit a privitorului și ecrane care vor interacționa cu trecătorii prin soluții 3D. Până atunci, probabil display-urile outdoor locale se vor devaloriza fără ca măcar să fie folosite.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon0 comments
0 notes
78 views
bookmark icon

Write a comment...