Producătorii internaţionali de panouri publicitare şi sisteme de afişaj outdoor fac eforturi susţinute pentru a dezvolta produse care să ofere beneficii atât clienţilor, cât şi mediului înconjurător.
Panourile publicitare iluminate în mod clasic presupun costuri anuale ridicate de alimentare şi mentenanţă, cât şi costuri de racordare la instalare. De cealaltă parte, panourile publicitare cu sistem de alimentare cu energie solară, dispun deja de o largă utilizare în alte ţări, având în vedere că reduc costurile mai sus amintite la zero. Beneficiul clientului este evident, iar semnele contribuie, în acelaşi timp, la ridicarea unor standarde ecologice pentru comunitate.
Peisajul urban românesc nu este încă familiarizat cu astfel de semne publicitare ecologice, deşi beneficiile sunt evidente pentru toate părţile implicate. Problema este că iniţiativa ar trebui să fie a autorităţilor locale, care sunt unul dintre factorii cheie de decizie în găsirea unor soluţii ecologice viabile pentru comunitatea locală. Strânsa colaborare dintre autorităţi şi producătorii de semne este promotorul implementării cu succes a acestei tehnologii pe alte pieţe, cât şi motivul eşecului său pe plan local.
Ca şi preţ, panourile alimentate solar se situează imperceptibil deasupra celor clasice, în condiţiile în care un panou clasic implică atât costuri de racordare, cât şi consum energetic ulterior demn de luat în calcul. Pe de altă parte, panourile cu alimentare solară îşi amortizează întreaga investiţie în numai un an de utilizare. Sistemele sunt fiabile, iar acumulatorii au o garanţie de 25 de ani.
Romulus Georgescu, directorul One Way Media, este unul dintre vizionarii acestei alternative ecologice, intenţionând de ceva timp să aducă pe piaţa românească un sistem solar autonom pentru iluminarea panourilor publicitare. „Încă nu ne-am răzgândit. Am semnat deja un contract cu o companie canadiană, însă din cauza crizei mai aşteptăm o perioadă.”
Sistemele autonome cu alimentare solară sunt foarte uşor de instalat de către orice electrician, sistemul fiind complet autonom şi reducând astfel cheltuielile de energie ale panourilor. Panourile solare folosite au o garanţie de până la 20 de ani şi permit utilizarea panourilor publicitare fără alte costuri. Un sistem clasic de 4x3m este compus din două panouri fotovoltaice de 110 Wp/12V, şase lămpi led de înaltă intensitate, doi acumulatori de 230A/12V şi un regulator de încărcare 12A-12/24V. La cerere, kit-ul furnizat poate fi modificat şi adaptat în funcţie de cerinţe.
Intrarea panourilor publicitare cu autonomie electrică pe piaţa românească este o mutare ce se lasă aşteptată, întârziată de mentalităţi prea puţin deschise către alternative ecologice, opintite în blocaje birocratice şi orientate, mai degrabă, către costuri şi beneficii imediate. În acest timp, în Florida se construieşte un întreg oraş alimentat exclusiv solar, iar noul stadion alimentat complet cu energie solară ridicat deja în Taiwan este o încununare a eco-ingineriei.
Alte articole pe teme similare:
Un billboard alternativ
0 thoughts on “Alimentarea solară întârzie să îşi facă o piaţă în România”