Analiza

Outdoor-ul are un nou inamic: furtunile și protestele de stradă

• Bookmarks: 19458


Publicitatea stradală este o temă recurentă în spațiul public. Atunci când agenda subiectelor politice sau economice este destul de lejeră subiectul își face loc chiar în titlurile importante ale mediei generaliste.

La începutul lui 2011, ministrul Turismului și Dezvoltării Regionale declara: “Dacă primarul general nu va reuşi să facă faţă presiunilor sau intereselor comerciale legate de publicitatea outdoor, atunci noi vom pune în practică acest regulament”

După exact un an, o altă oficialitate, prefectul Bucureștiului afirmă pompos pe blogul său: “Panourile publicitare sunt puse haotic prin Bucureşti, legea publicităţii outdoor va regla situaţia, va aduce un plus de valoare.“

Resetarea cadrului legislativ care reglementează publicitatea stradală este un subiect a cărui dispută a oscilat între influența nefastă asupra spațiului urban și chestiuni de natură economică referitoare la cine plătește și cine încasează taxele aferente expunerii mesajului publicitar.

Problema panourilor publicitare nu se rezumă însă la cele două aspecte enumerate mai sus. Asemeni oricăror construcții amplasate în spațiul public ele sunt expuse unor interacțiuni dintre cele mai variate, iar rezistența acestora, precum și locul unde sunt amplasate le poate transforma în pericole iminente pentru trecători.

Începutul lui 2012 a pus Bucureștiul, dar și alte orașe din țară, față în față cu două fenomene care au șifonat imaginea mobilierului urban: furtunile și protestele de stradă. Ambele fenomene au produs pagube importante. Dacă vijeliile de la începutul anului au distrus în București 15 panouri publicitare, ridicând la 30 numărul panourilor publicitare distruse de furtuni în 2011, furia protestatarilor din ultimele zile a lăsat în urmă un bilanț la fel de îngrijorător:

  • 5 chioşcuri de ziare;
  • 8 staţii RATB au fost vandalizate, dintre care 2 au fost incendiate. Staţiile distruse sunt: 2 de la magazinul Unirii, doua de la Hanul lui Manuc şi patru din staţia Sf. Gheorghe;
  • 3 sedii de bănci au geamurile sparte;
  • 12 magazine cu vitrinele sparte;
  • 8 panouri publicitare;
  • 6 semafoare şi 7 semne de circulaţie au fost deteriorate;

Problema nu este una locală. Furtuni și proteste există peste tot în lume, iar panourile și display-urile publicitare sunt primele care sunt expuse furiei mulțimilor sau intensității vânturilor. Surpinde – pentru a câta oară?! – ușurința cu care este trecută cu vederea chestiunea amplasării acestora oriunde și oricum.

Un material video realizat de Hotnews arată care au fost efectele protestelor de stradă din București:

Similar Posts:

19 recommended
comments icon0 comments
0 notes
458 views
bookmark icon

Write a comment...