Analiza

Cine împarte sarcinile munceşte mai puţin

• Bookmarks: 7185


Aproximativ 80% din timpul petrecut zilnic de proprietarii unei afaceri de producţie publicitară este irosit în zadar, fără efecte sesizabile pentru partea de profit. Din cauza obişnuinţei de a se implica în fiecare departament, până la cel mai mic detaliu, activităţile care ar putea fi delegate în mod responsabil către personal sunt de cele mai multe ori prioritare. Teoriile specializate confirmă: pentru a munci mai puţin trebuie să planifici şi să delegi.

Deşi sunt privite ca nişte pledoarii lamentabile ale unor afacerişti care dispun de prea mult timp liber, cărţile de autodezvoltare conţin de multe ori idei creative şi generatoare de timp sau eficienţă. Celebra regulă 80/20 se încadrează în acelaşi tipar – deşi cunoscută, este rareori aplicată.

Conform acestui principiu, 80% din rezultate sunt obţinute prin numai 20% din eforturile depuse. Prin urmare, specialiştii recomandă să delegi restul de 80% care îţi ocupă atenţia, pentru a fi mai productiv, pentru a economisi timp şi pentru a te concentra pe lucrurile cu adevărat relevante.

Majoritatea firmelor din industria de producţie publicitară autohtonă s-au ridicat cu ajutorul unei echipe de 2-3 oameni, care erau implicaţi în toate departamentele şi etapele proiectelor realizate. Pentru momentul respectiv, strategia a fost inspirată, multe dintre ele fiind şi astăzi companii cu renume pe piaţa de profil.

Drumul cunoscut este cel mai scurt

Inerţia unui început de succes a făcut ca managerii aceloraşi firme să petreacă şi astăzi ore în şir peste program pentru a verifica detaliile unui proiect în curs, pentru a discuta cu clienţii şi furnizorii sau pentru a rezolva problemele tehnice întâmpinate de departamentul de producţie. Admirabil, dar deloc productiv.

Toate aceste activităţi fac parte din cele 80% dintre eforturi care merită delegate, care pot fi îndeplinite la fel de bine de angajaţii de încredere din fiecare departament în parte.

În cele din urmă, dacă economiseşti timpul irosit pe cele 80 de procente, ai cum să te ocupi de proiecte noi, de extinderea afacerii către pieţele de nişă, în esenţă, lucuri care aduc bani în plus.

Pentru a susţine această regulă, unele teorii afirmă că esenţialul în a munci mai puţin este să îţi deschizi o afacere care produce bani indiferent dacă eşti tu prezent. Greu de aplicat de managerii din industria de producţie publicitară, deoarece obişnuinţa îi ţine pe aceştia strâns legaţi de companie, chiar şi atunci când au renunţat la cârma afacerii.

În acest sens, sunt concludente numeroasele exemple de afaceri bazate pe relaţii familiale. Pentru că încrederea nu se acordă uşor şi oricui, antreprenorii din industria producţiei publicitare au preferat să predea învăţăturile şi, de multe ori, ştacheta unor membri ai familiei, fără a se îndepărta definitiv de “primul lor copil”.

Planificarea întotdeauna relevantă

Strâns legată de regula 80/20 este o idee general valabilă şi arhicunoscută: planificarea. La nivel global, principalul sfat al celor experimentaţi este planificarea în detaliu a activităţii pe termen scurt sau lung: unde eşti, unde vrei să ajungi şi care sunt paşii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a ajunge acolo.

În industria publicitară, acesta este segmentul care separă o firmă bună de una mediocră. Un strateg bun îşi reduce şansele de a eşua prin anticiparea unor momente, bugete, mişcări.

Firmele autohtone au învăţat lecţia în timp şi, pentru a respecta deadline-urile, îşi planifică pas cu pas bugetele, proiectele şi vacanţele.

Managerii acestor companii trebuie, în cele din urmă, să înveţe şi să încerce împărțirea responsabilităților, pentru că le va dăuna mai mult dacă le îndeplinesc singuri. Cu siguranţă, regulile nu se aplică la fel pentru toate companiile, însă informarea şi acceptarea unei schimbări, oricât de minore, sunt foarte importante.

Fiecare antreprenor îşi poate uşura munca, reduce gradul de oboseală şi mări nivelul de satisfacţie prin simpla încercare. Tot ce trebuie să facă este să accepte abordarea unor strategii noi şi să le personalizeze în funcţie de priorităţile stabilite.

Dacă managerii firmelor din industria de producţie publicitară ar delega măcar 5% din activităţile zilnice pe care le fac din inerţie, rezultatele vor fi cu siguranţă vizibile în timp.

Similar Posts:

7 recommended
comments icon0 comments
0 notes
185 views
bookmark icon

Write a comment...