Interviu

Roland dorește puțini distribuitori, dar de încredere

• Bookmarks: 1104


Yosuke Yagi este director al departamentului International Sales, Roland DG Corporation și se ocupă numai de piața echipamentelor pentru print digital a Roland. A venit în România la invitația partenerului de aici, Mozaik, pentru a-și susține distribuitorul la târgul Digital Print&Sign 2010. În interviul de față el vorbește despre târgurile de profil din Europa și despre strategia Roland pentru o vânzare mai eficientă a echipamentelor de print digital în România. Se pare că principalul obiectiv pentru Roland este notorietatea de brand. Punctul forte pe care mizează compania japoneză în vânzări este brandul.

Având în vedere că este prima vizită în România și prima participare la acest târg, ce impresie v-a lăsat târgul?
Târgurile sunt o metodă foarte bună de promovare, prin care le arătăm clienților produsele noastre. Am înțeles că acesta e cel mai important târg din domeniu. Da, e ceva foarte profesionist. Am fost impresionat de târg.

Faceți o comparație între acest târg și târguri similare din Europa.
Acest târg nu are doar echipamente de imprimare pentru publicitate, ci și echipamente offset, de imprimare serigrafică, așa că observ o varietate de echipamente adunate într-un singur loc. În alte părți din Europa, aceste evenimente sunt mai specializate, spre exemplu pentru semnalistică, pentru serigrafie, dar la această expoziție se regăsesc foarte multe tipuri de echipamente.

Cum e mai bine pentru o promovare eficientă – să existe un târg nișat, foarte specializat, sau unul generalist, cum este Digital Print&Sign?
Cred că depinde de aria de extindere la care ne referim.

Târgurile specializate sunt de obicei cele internaționale. Cele generaliste sunt naționale. Este bine ca la un târg național să fie adunate mai multe firme din domenii diferite la un loc, cum se întâmplă aici, pentru că poți vedea fiecare echipament, material etc.

Este relevant pentru Roland să participe în general la expoziții?
Da. Dar, desigur, facem o selecție a expozițiilor la care participăm, pentru fiecare zonă în parte.

Cât de important este târgul Digital Print&Sign pentru promovarea echipamentelor Roland în România?
Pentru că acesta e singurul târg de profil din România, el reprezintă un eveniment destul de important pentru a demonstra notorietatea de brand pe piață, pentru a arăta cum colaborăm cu distribuitorii locali ca Mozaik.

De ce Roland a ales strategia de a avea un unic distribuitor aici? De ce nu ați apelat la mai mulți distribuitori?
Sunt avantaje și dezavantaje în această decizie. Un avantaj major este faptul că prin alegerea unui singur distribuitor putem să comunicăm mai ușor, mai clar strategia noastră de promovare către distribuitor, care la rândul său va transmite același mesaj pe piața locală, mesaj pe care l-am transmite noi în mod direct.

Dacă am avea mai mulți distribuitori, probabil că am vinde mai mult, dar noi ne dorim mai degrabă să avem parteneri de încredere pentru afacerea noastră, așa că nu avem nevoie de numeroși distribuitori.

Aplicați această strategie numai în România sau în toate țările în care vă comercializați echipamentele?
Este o strategie pe care o aplicăm la nivel mondial, pentru că imaginea noastră este reflectată prin distribuitorul din acea țară.

Care este pasul următor pe care îl veți face pentru promovarea echipamentelor Roland în România?
Avem deja o notorietate de brand crescută în România și în continuare dorim să ne concentrăm pe satisfacera clienților. Clienții noștri trebuie să cumpere produse de încredere de la noi.

Cum veți fi siguri că veți continua să câștigați încrederea clienților?
Trebuie să facem mai multe cercetări având în vedere că este prima dată când venim în România. Dar echipa de la Mozaik cu care colaborăm pe această piață lucrează profesionist și mă bucură acest lucru.

Puteți face o comparație a situației vânzărilor înainte și în timpul recesiunii? Cum erau vânzările?
Am vândut bine și în timpul recesiunii, dar în această perioadă am observat că majoritatea clienților noștri vor să testeze produsele mult mai atent pentru a alege cea mai bună ofertă. Cum am mai spus, în această perioadă trebuie să ne concentrăm mai mult pe satisfacerea clienților.

Când credeți că se va îmbunătăți situația vânzărilor în România?
E greu de spus. Sunt anumiți factori care îngreunează vânzările, cum ar fi creșterea TVA și a altor taxe. Astfel că sunt și alte cauze care determină o scădere a vânzărilor în România.

Dacă ar fi să fac o comparație cu Germania, unde am fost săptămâna trecută, reprezentanții noștri de acolo au început să exporte în afara Europei. Dar la vânzările în partea de est a Europei mai sunt probleme.

Eu cred că economia în Europa de Est nu și-a revenit încă.

Ne puteți oferi niște cifre despre piața din Europa pentru Roland?
În 2009, pe piața europeană am scăzut cu 30-40% față de 2008. Acum avem o scădere de 20% față de 2008.

Simte Roland vreo amenințare venită de la echipamentele chinezești?
Pe termen lung nu. Trebuie să păstrăm calitatea și să nu ne gândim la prețuri. Trebuie să punem mai mult accent pe calitate.

Similar Posts:

comments icon0 comments
0 notes
104 views
bookmark icon

Write a comment...