Interviu

Târgurile externe- cine le mai vizitează şi de ce

• Bookmarks: 12445



Cel mai important eveniment dedicat imprimării de format mare, serigrafiei şi imprimării pe textile găzduieşte anul acesta 650 expozanţi.
Printre participanţii la târg sunt şi câteva delegaţii româneşti, majoritatea alegând opţiunea de a se afilia standurilor frunizorilor lor.
Directorul de vânzări de la Mons Medius ne-a declarat că firma nu trimite reprezentanți la fiecare ediție, însă când nu sunt prezenţi, furnizorii sunt cei care îi reprezintă şi recomandă potențialilor clienți. Anul acesta vor merge la Fespa cu o delegaţie alcătuită din patru persoane. Pe lângă avantajele implicite – contact direct cu noile tehnologii şi cu potenţiali viitori furnizori- contractele încheiate pe perioada târgului sunt cea mai importantă miză a prezenţei la fața locului.
Scenariul este oarecum diferit pentru Algernon, care va lua contact cu Fespa 2010 doar în calitate de vizitator. Prezenţa la târg este determinată de noutățile care sunt anunțate.
Reprezentanții Grupului PIN sunt o prezenţă constantă la Fespa. Anul acesta, însă, doar Lavinia Pop, managerul companiei, va vizita renumitul târg, renunțând astfel la formula extinsă a anilor anteriori, când compania obișnuia să trimită la evenimentele externe delegaţii mai numeroase. Scopul declarat al vizitării acestui tip de eveniment este prospectarea unor noi oportunităţi de colaborare, întâlniri cu furnizorii şi mai puţin cu clienţii.
Pentru Grup Transilvae, Fespa este un târg frecventat sistematic. Grație statutului de reprezentant HP în România, reprezentanții companiei vor participa la prezentarea a două echipamente noi, un flatbed şi un roll-to-roll cu latex şi opţiunea de alb. De asemenea, un reprezentant Grup Transilvae va fi prezent și în standul Esko.

Bogdan Vasilescu a declarat că vânzările realizate în perioada târgului se ridicau, în 2008, la 2 mil. euro, 2009 aducând o scădere semnificativă, nivelul atins fiind de 800 mii euro. Pentru 2010, Vasilescu estimează că se vor realiza cca 50% din vânzările înregistrate cu un an în urmă.

Grup Transilvae este, de asemenea, un vizitator fervent al târgului IPEX. Anul acesta a participat cu două standuri- MGI şi HP- având un obiectiv foarte pragmatic, axat pe vânzări, spre deosebire de anii trecuți, când prezenţa companiei la târg avea drept principal scop achizițiile. Prezenţa companiei la acest eveniment a fost facilitată de Asociaţia Tipografilor din Transilvania.

Organizatorii IPEX prevedeau, după prima zi de târg, că IPEX va beneficia de o revigorare în acest an: ,,Faptul că fiecare producător este aici demonstrează cât de rezistentă este această industrie, în ciuda dificultăţilor economice actuale,, a declarat directorul IPEX Trevor Crawford.
În premieră în acest an, Euroexpo Trade Fairs în parteneriat cu Asociaţia Tipografilor “Transilvania” (ATT) şi Print Magazin s-au ocupat de organizarea deplasării delegaţiilor firmelor româneşti la IPEX. Simona Proteasa a declarat pentru Universign că

asigurarea logisticii delegaţiei României la acest eveniment este un gest făcut pentru industria românească, nicidecum pentru beneficiul material pe care l-ar putea aduce organizarea evenimentului.

Este o modalitate de promovare a imaginii Euroexpo şi ATT, dar scopul declarat al proiectului este facilitarea accesului companiilor româneşti la mediul internaţional, respectiv la IPEX. Preţurile pachetelor oferite de Euroexpo şi ATT au variat între 845 euro/persoană şi 1250 euro/persoană incluzând transport, cazare, asistenţă turistică, transport la diverse obiective pe durata târgului şi accesul gratuit în cadrul IPEX. S-au mai oferit vouchere cu 60% discount la participarea in cadrul IPEX Party si la intrarea în International Visitors Lounge.
Conform afirmaţiilor Simonei Proteasa, s-au înscris 13 firme, dintre care patru furizori de echipamente şi consumabile pentru industria poligrafică, un furnizor de cerneluri tipografice offset, patru tipografii, doi furnizori de echipamente şi servicii pentru tipar digital, un furnizor de soluţii pentru stocare, arhivare şi management de informaţii și un furnizor de consumabile tipografice.

Similar Posts:

12 recommended
comments icon0 comments
0 notes
445 views
bookmark icon

Write a comment...