Default

Un S.A.C. de idei la evenimentul de la Brașov

• Bookmarks: 27525


În general, întâlnirile organizate de firme pentru a se prezenta sunt legate strict de aceste lucruri: servicii și produse. Totul profesional și rece. Business, just business. La cea de la Brașov, intitulată Soluții de Afaceri Creative (S.A.C.) și pusă la cale de Update Advertising, J&J Group, PIN Plus PIN și Wise Finance Solutions pe data de 7 mai 2015, lucrurile au stat diferit. Chiar și sloganul spune acest lucru: „De la noi pleci cu un sac de idei”. În plus, organizatorii au oferit și premii participanților: o excursie de patru persoane în Tenerife, CD-uri de afaceri de la Rantrop & Straton și multe obiecte promoționale.

 

Dan CĂLIN

 

Ideea de bază a fost aceea de cunoaștere și interacțiune, dar nu s-a limitat doar la afaceri, ci la cunoașterea oamenilor care conduc firmele respective și comunicarea personală. Pentru că înainte de a fi patroni, directori, președinți, miniștri sau angajați, suntem oameni. Aspect ignorat de mai toți românii. De aceea, m-a bucurat inițiativa membrilor A.P.I.I.P. și mi-a plăcut evenimentul lor de la Brașov. În plus, ei au vrut ca cei prezenți să plece cu măcar o idee de la întâlnire pe care să o folosească în activitatea lor. Din discuțiile pe care le-am avut cu o parte dintre invitați am înțeles că scopul a fost atins. Chiar și eu am un proiect care mi-a fost inspirat de organizatori și la care lucrez în prezent. Așadar, S.A.C. Brașov a fost un eveniment reușit, apreciat și frumos. Despre proiectul demarat cu această ocazie, dar și despre cele ale A.P.I.I.P., ne-a spus mai multe Andra Dănăilă, director general la Update Advertising și președinte al A.P.I.I.P.:

„Acest proiect este unul de schimbare a mentalității. Numai lucrând împreună și cunoscându-ne putem evolua cu adevărat. Vrem să promovăm ideea de colaborare ce ne-a venit la una dintre ședințele A.P.I.I.P. unde am hotărât să facem ceva împreună. Așa a apărut acest proiect care este un puzzle, o muncă în echipă în care fiecare și-a adus aportul. Ne-am prezentat pentru ca oamenii să știe cine suntem, dar am venit și cu noutăți. Am vrut și să relaționăm cu cei peste 60 de invitați care au venit din mai multe zone ale țării. Evenimentul de la Brașov a ieșit foarte bine. În intervenția mea am vrut să transmit emoție, faptul că nu vindem produse, ci emoții; noi suntem persoane, nu firme. În plus, trebuie să învățăm din greșeli. Trebuie să relaționăm, nu doar să ne prezentăm produsele și serviciile.

La acest proiect, A.P.I.I.P. este doar partener pentru că nu are puterea financiară de a-l susține. Dar A.P.I.I.P. vrea să facă multe și se mișcă, acest eveniment fiind un exemplu în acest sens, întâlnire care va fi realizată și la București cât de curând pentru că avem multe solicitări și de acolo. În plus, vom continua Cluburile A.P.I.I.P. pentru relaționare și cunoaștere. Un alt proiect pe care dorim să-l realizăm în perioada următoare este realizarea unui set de bune practici în cadrul asociației.

Am patru direcții în care vreau să mergem ca A.P.I.I.P. Una este cea legată de piață, de promovare a membrilor către clienți, una dintre metode fiind prin intermediul website-ului unde pot fi găsiți toți și care va fi în curând un portal special refăcut în acest sens. A doua direcție este cea către membri, de cunoaștere și relaționare între noi. Cea de-a treia este către mediul legislativ prin crearea unei federații patronale împreună cu Asociația Tipografilor «Transilvania», care ne va permite o altă poziționare față de instituțiile statului. Iar cea de-a patra direcție este către profesii prin crearea de parteneriate cu instituții de învățământ pentru a introduce sau a poziționa anumite meserii de interes pentru branșa noastră. Toate cele patru direcții sunt gândite pe termen scurt, mediu și lung.”

Zsolt Rudnyanszky, New Business Director la J&J Group: „Celor prezenți la acest eveniment am vrut să le transmit că în afaceri trebuie să fii creativ și să te gândești la viitor. Chiar dacă în prezent nu merge ceva, trebuie să vezi mai departe și să încerci să fii pionier în domeniu cum am fost noi cu ramele click în urmă cu 14 ani, când am hotărât să le producem în România. La fel se întâmplă și acum cu tabletele pe care le promovăm și pentru care piața nu este încă pregătită, dar cu siguranță vor avea succes. O altă idee a fost cea a lucrurilor pe care le facem, care ajung la clienți și, din păcate, nu mai sunt întreținute, cum sunt sistemele de expunere publicitară. Nu este bine pentru imaginea companiilor care se promovează prin intermediul lor. Invitații au reacționat foarte bine, mult mai bine decât la târgul din toamna anului trecut. Ba chiar unul dintre ei ne-a spus că își dorește o astfel de tabletă. Au mai fost câteva persoane care au fost de acord că acesta este viitorul și că ideea mea se va concretiza la un moment dat.”

Bogdan Hossu, director general la Wise Finance Solutions: „În principal, am vrut să încurajăm companiile din Brașov să acceseze fondurile europene pentru că pe exercițiul financiar 2007-2013 rata de accesare a acestor fonduri a fost redusă raportat la alte țări din sud-estul Europei. Este încă în calcul, dar probabil cifra este de peste 50%, dar sunt state care au mai mult de 90%. Ideea noastră este ca anul acesta să organizăm evenimente locale în toată România pentru a promova fondurile europene, poate chiar în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene, astfel încât oamenii să fie conștienți că există o sursă de finanțare ieftină pe care o pot accesa relativ ușor. Iar întâlnirea acesta s-a pliat pe ideea noastră. Din discuțiile pe care le-am avut cu cei din sală feedback-ul a fost pozitiv, mai multe persoane mi-au spus că sunt interesate de accesarea acestor fonduri chiar dacă nu au mai făcut-o până în prezent ori au avut probleme cu experiențe anterioare în accesarea de fonduri europene.”

Pop Ion Nicolae – Cetățeanul PIN, General Manager la PIN Plus PIN: „Am vrut să le transmit celor prezenți că viața de investitor privat este frumoasă, chiar dacă uneori este grea și aproape imposibil de suportat. Merită să lupți și trebuie să fii hotărât, disciplinat, motivat, convins că asta trebuie să faci, dar trebuie să-ți asumi și riscurile aferente. Dumnezeu te ajută, dar nu îți bagă în sac. Mi-a plăcut experiența, sunt mulțumit și este bine că s-a întâmplat. Îmi place să cred că au fost multe teme care au stârnit interesul celor prezenți.”

La rândul său, Gabriel Chicioreanu, Trainer & Supervisor GCDF la 4 Carieer, unul dintre cei care s-au prezentat invitaților, ne-a explicat abordarea sa: „Am plecat de la propria experiență pe care am prezentat-o celor din sală pentru a putea prelua un cuvânt, o idee, un exemplu pe care să le poată aplica în activitatea lor, mai ales în cea de antreprenoriat. Oricând ne putem inspira de la cei de lângă noi, indiferent despre cine vorbim. Ceea ce am vrut să transmit a fost faptul că cei care vor cu adevărat să facă ceva o pot face. Este necesară doar o motivație puternică și nu trebuie să așteptăm ca statul sau alții să facă ceva pentru noi. Publicul a fost un pic reticent la început pentru că nu se aștepta să-i provoc la dialog. Dar, până la urmă, mi-au pus câteva întrebări și m-a bucurat interesul lor de a afla mai multe informații. Au vrut să afle ce am făcut, dacă a funcționat și cum. Unii chiar au fost interesați să încheiem parteneriate în viitor pentru a organiza evenimente în ceea ce privește responsabilitatea socială sau chiar unele de afaceri.”

Iată și părerea a trei dintre invitați! Camelia Tudor, director general la TGV Media din București: „Am venit să cunosc oamenii de la firmele cu care lucrăm și să văd cum gândesc ei afacerea, dar și să cunosc alți oameni, iar în măsura în care mi se pare interesant poate chiar să colaborăm. Ceea ce am găsit aici mi s-a părut foarte interesant și am reușit să văd oamenii din spatele afacerilor.” Cristel Ștefănescu, director la Publicitar Com din Râmnicu Vâlcea: „Lucrez de mulți ani cu doamna Dănăilă și am venit la Brașov pentru că știu că organizează evenimente extraordinare. Sunt foarte încântat de faptul că am cunoscut oameni deosebiți aici și plec cu lucruri foarte interesante. Felicitări pentru acest eveniment și la cât mai multe!”

Claudia Grădinariu, director vânzări la Codtex din Brașov: „Am venit aici să cunosc alți furnizori de echipamente, să văd ce furnizori mai sunt pe piață de unde pot lua mai multe informații și chiar aparaturi de care avem nevoie în realizarea de echipamente de protecție. De exemplu, m-a interesat mașina de imprimat tricouri pe care, probabil, o vom achiziționa în cel mai scurt timp pentru că avem multă forță de muncă și nu mai facem față comenzilor. Am aflat destul de multă informație utilă astăzi pe care o voi folosi începând de mâine în activitatea mea la firmă. Am găsit aici ceea ce m-am așteptat.”

Similar Posts:

27 recommended
comments icon0 comments
0 notes
525 views
bookmark icon

Write a comment...