Analiza

O declarație de dragoste tractată cu avionul costă 4000 de lei

• Bookmarks: 16940


Publicitatea aeriană se încadrează într-o nouă tendință de promovare pentru piața românească. Steagurile tractate cu avionul reprezintă o metodă de promovare specifică verii, practicată mai ales pe litoral. Costurile de producție și de tractare pentru un singur steag, tractat o singură dată, ajung între 4000 și 5300 de lei, în funcție de timpul de tractare. Pentru campaniile publicitare extinse costurile scad, deoarece firmele beneficiază de discounturi de volum.

Specialiștii spun că un avantaj foarte important al publicității aeriene este acela că atrage atenția mult mai rapid decât orice alt material publicitar. În plus, rămâne în câmpul de interes cu până la 60 de secunde mai mult decât orice alt tip de publicitate, datorită cadrului atipic și atractiv în care se prezintă, cu alte cuvinte, reușește să aducă un câștig sigur de notorietate produselor promovate. Publicitatea aeriană mai este eficientă, pentru că îndeamnă la cumpărare: nouă din zece potențiali cumpărători recepționează corespunzător mesajul transmis printr-un asemenea mijloc și opt din zece clienți cumpără produsul. Singura firmă care a reușit să se impună pe piața din România cu acest mod de afișare este Regional Air Services Tuzla, care deține avioanele și infrastructura necesară tractării steagurilor utilizate în publicitatea aeriană. Firma se ocupă însă numai de zborul propriu-zis. Steagul cu mesajul publicitar trebuie pus la dispoziție de clienți. Aceștia apelează la firme de producție publicitară care știu ce caracteristici să aibă produsul cerut de clienți pentru a fi tractat fără incidente.

Pentru a putea fi tractat de către un avion, steagul trebuie să respecte anumiți parametri tehnici. Dimensiunile acestuia sunt standard, respectiv de 10m lungime și 3m lățime. Imprimarea se face pe o singură față, fiindcă numai o faţă poate fi observată de privitor. Steagul este deplasat, de regulă, numai spre stânga. În partea dreaptă este atașată o plasă de 1,5m lungime, neimprimată, preferabil PK98 sau PK5 sau orice alt material cu găuri (de tip mesh). Obligatoriu toate cusăturile și îmbinările se vor face în sensul de zbor.

Greutatea optimă a steagului trebuie să fie de 6-7 kg. Materialul recomandat de Regional Air Services pentru realizarea steagurilor folosite la mai mult de 4-5 tractări este unul ușor, utilizat pentru parașute, Nylon Ripstop F111.

Costul unui steag ajunge în jurul valorii de 500 de euro. Numai materialul costă 15 euro pe metru și se poate achiziționa în lățimi de 1.5m. Pentru un banner de 10x3m sunt necesare două bucăți a câte 10m lungime ce valorează 300 de euro, din care se scade discountul de 10% acordat de furnizor, rezultând un cost total de 270 de euro. Imprimarea poate fi făcută la un preț aproximativ de 200 de euro. La toate acestea se mai adaugă costul meshulului de 1,5m și a țevii, plus costurile de finisare (tivirea, coaserea buzunarului), astfel că prețul final se apropie de 500 euro.

Afișarea mesajului publicitar
Odată rezolvată problema realizării steagului, clientul va trebui să se gândească în ce zonă de pe litoral dorește să fie tractat mesajul său. Un tur complet durează 1oră și 50 minute. Avionul tractează steagul pe toată lungimea litoralului – pleacă de la Tuzla, ajunge până în Stațiunile Vama Veche și 2 Mai, iar la întoarcere trece prin Mamaia Nord și chiar Năvodari. Costul este de aproximativ 750 de euro, cu TVA inclus. Însă nu toți clienții optează pentru un tur complet, unii alegând să își facă mesajul vizibil numai în partea de sud sau de nord a litoralului, adică timp de 70 de minute. Pentru acest tur incomplet plătesc cu tot cu TVA aproximativ 480 euro.

Prin publicitatea aeriană se promovează branduri și evenimente, dar mai există și cereri neconvenționale. Cel mai adesea, se realizează tractări vara, la mare, când numărul de persoane ce vizualizează mesajul este foarte mare. “În general, în lunile iulie și august înregistrăm cererea cea mai mare pentru tractări, iar intervalele orare cele mai solicitate sunt între 9:30-11 și 15-18, atunci când plajele sunt pline de oameni. Dar mai tractăm și cu alte ocazii, de exemplu de 1 mai, de Paști, toamna, când se organizează Festivalul Vinului sau Festivalul Berii. Am tractat chiar și declarații de dragoste”, spune Cristina Mitchievici, director de vânzări Regional Air Services.

În condițiile în care cineva dorește să facă o declarație de dragoste, costurile totale, incluzându-le pe cele de producție și de tractare, se ridică la 4000 de lei pentru un tur incomplet de aproximativ 70 de minute și la 5275 de lei pentru un tur complet de 110 minute.

Însă, pentru o firmă care dorește să se promoveze costurile sunt mai mici, pe de o parte pentru că același steag poate fi utilizat pentru minim 5 tractări, iar pe de altă parte, pentru că va obține discounturi consistente de la Regional Air Services, firma care deține avioanele ce realizează tractarea, conform declarațiilor Cristinei Mitchievici, director de vânzări Regional Air Services.
Deoarece publicitatea aeriană e eficientă și nu se face la costuri prea mari pentru o firmă, chiar și în această perioadă e căutată. “Cu toate că e criză, în 2009 și 2010 am realizat foarte multe tractări pe litoral”, declară Cristina Mitchievici. E semn că publicitatea aeriană câștigă teren.

Similar Posts:

16 recommended
comments icon0 comments
0 notes
940 views
bookmark icon

Write a comment...